אודות אתר TO KEEP

 

אתר TO KEEP נולד מאהבה והערכה לטבע, לסובב אותנו, ומרצון לשתף את הגולשים בידע והבנה, אשר יובילו ויקדמו את המודעות והעשיה בעולם הגינון.

האתר משמש במה לאנשי המקצוע והחובבים, ומעניק מידע רחב בכל הקשור בצמחי תרבות וצמחים למאכל. 

TO KEEP הוא הבחירה של עיתון ידיעות אחרונות, לתחום הסביבה

 

ידיעות אחרונות, בחר באתר TO KEEP , כאתר המוביל לשנת 2015 בתחום הסביבה. והוסיף כי ״האתר הוא גן עדן מקוון לחובבי טבע, המהווה מרכז מידע בכל הנוגע לעולם הצומח. TO KEEP מציע קטלוג עשיר, כתבות ומדריכים שונים, מידע על פעילויות הנערכות בישראל ואפילו מאגר חוקים ותקנות רלונטיים.״

הרשמו גם אתם לאתר, ותגלו עולם רחב ומעניין, את העולם שלנו. האתר הוא נקודת מפגש בין המשתלות, הגננים, היועצים וכל המפרסמים באתר, ובין הקונים, המתענייינים והלומדים.
 

ביגוניה, מי לא מכיר את פרח הביגוניה אשר הופיע בסדרת "שכנים, שכנים", כשחנה מרון משקה את העציץ האהוב.

פרח הביגוניה הוא רק צמח אחד מתוך מאות צמחים שסובבים אותנו, בבית, במשרד, לאורך הכביש בדרך לעבודה, בגינות ציבוריות, בחצר שלנו. הם חלק מהעולם שלנו, ואפור מאוד יהיה בלעדיהם.
רואים את הצמחים נהנים מהם, אך ברב המקרים איננו מזהים אותם. רובנו לוקחים אותם כמובן מאליו, ולא מעריכים את היקף של השקעה הכספית, הזמן, העבודה והמחשבה שהושקעו בהם ובסביבה.


תחום הגינון משלב הרבה תחומים ומערב את כל החושים בחיינו, מייצג אהבה, נתינה ויחס לזולת. אנו נהנים מהמראה הססגוני, שואפים את הריח, ביום ההולדת שולחים זר פרחים לשמח אנשים, נחים בצל העץ בשבת וברקע שומעים את ציוץ הציפורים. שותים את חליטת תה הנענע, או מוסיפים לסלט ונהנים מטעמו, ואפילו משתמשים בקרמים ורפואה מצמחי הגן.

עולם הצמחים המתורבתים כולל אלפי צמחים. במאות מהם משתמשים באופן שוטף אנשי מקצוע והקהל הרחב, אתר TO KEEP מרכז את הידע ומשתף במידע הקשור לעולם זה.

המציאות כיום הינה שאין גג אחד ואתר מסודר ומקיף עבור כל עולם הגינון ואין את מלוא המידע הנדרש לבעלי המקצוע ולקהל הרחב המעוניינים להיות שותפים, לעסוק ולהנות מהתחום.
הציבור בכללותו, בעיר ובכפר נחשף לעולם הגינון, לכן TO KEEP מאגד ופונה לכולם. לילדים לגיל השלישי, למשפחות, למטיילים ארץ, לבעלי הגינות, לפעילי העולם הירוק, לחובבים והן למקצוענים.

במשך השנים נצבר ידע עצום בקשר לצמחיה מתורבתת צריך ואולי אף חובה לשתף את כולם בידע זה.


החלום שלי, כחובבת צמחים הוא שכולכם תוכלו להנות ולקחת חלק בעולם הצומח, באופן פעיל, על ידי עבודה בגינה, או על ידי קריאת כתבות וצפיה בגלריית התמונות, כל אחד על פי המתאים לו.
לשם כך, אנו מקימים מאגר מידע בו תמצאו את הצמח שאתם מחפשים, על פי הקריטריונים שמעניינים אתכם. מאגר מקצועי, ידידותי, שיאפשר לכם לסמן ולסנן על פי המאפיינים הרלוונטיים לאיתור הצמח. וכתוצאה מחיפוש באתר, יתקבל מידע על הצמח שיכלול את אפיוני הצמח, תמונות, כתבות ואף היכן ניתן לרכוש שתיל, כל המידע בדף אחד.  
׳ובסופו של חיפוש׳ מכל אלפי הצמחים שבאתר, יופיעו כתוצאה מהחיפוש, רק אלו המעניינים אתכם.

המידע באתר הוא בצורת כתבות וגלרית תמונות, וכולל את כל התחומים הקשורים באופן ישיר ועקיף לצמחי התרבות. בין הנושאים יהיו : הטיפול בגן, כתבות וסירטונים על צמחים, גינון טיפולי, גן ירק, צמחי מאכל וצמחי מרפא. אקולוגיה, פרמקלצ׳ר, גינון עירוני, בעלי החיים בגן, גינות קהילה, גנים בוטניים, עיצוב הגן וסוגי גינות, גינון ציבורי, חוקים ועוד.

בנוסף ישנה התייחסות מיוחדת - לישראל שלנו - על מנת שהציבור יוכל להכיר את ישראל מההיבט של צמחי התרבות. תוכלו ללמוד היכן מצויים פארקים וגינות ציבוריות, רחובות מיוחדים, עצים עתיקים, גינות קהילתיות, גנים בוטניים ופינות חמד. במידת האפשר תקושרו למפה שתכוון אתכם למקומות הללו. 

בעזרת האתר, יוכלו הגולשים לאסוף ולשמור באוספים יעודיים, את המידע המעניין אותם, כך בבואם להקים גינה בחצר ביתם, בגינה הקהילתית או בבנין המשותף, יוכלו להעזר בבעלי המקצוע, לקרוא על הצמחים ועל דרך הטיפול בגן.

אתר TO KEEP בתחילת דרכו, אשמח אם הגולשים ובעלי המקצוע ישתפו את הציבור בכתבות מקצועיות פרי עיטם, הגולשים ישמחו להכיר את הכותבים, ללמוד, להתעמק ולהעריך את עולם הגינון, זה יוביל לשיפור ביחס לצמחיה והטיפול בה, להרחבת תחום הגינון בארץ ואף להעלאת רמתו, כך כולנו נהנה מעולם הגינון והצמחים הסובבים אותנו.

הסביבה הירוקה שסובבת אותנו, מלווה אותנו תמיד, מילדות עד זיקנה, ללא הבדל של מין, גיל, מעמד חברתי ומצב כלכלי. כולם יכולים לקחת חלק ולהנות.  והנאה זה בריאות.
אין הרבה משאבים ותחומים כאלו, לכן חשוב לחנך, לחזק, להטמיע ולנצל אותם.

הנסיון אומר, שכאשר אנו שותפים בקבלת החלטות, פעילים ולוקחים חלק בבניית הגן והטיפול בו,  אנו נהנים יותר, הגן יהיה יפה יותר ונהפוך למאושרים יותר.

תודה לכל כותבי המאמרים והצלמים המשתפים אותנו בידע שברשותם ובתמונות שהם מצלמים, ומאפשרים לנו להרחיב עבורכם את מאגר המידע שבאתר.

 

?לדפי הסברים באתר

הקימו ׳אוסף חדש׳

רשימת האוספים שלי

סמנו לאיזה אוספים להוסיף את הפריט. ("שמור והוסף" בגמר התהליך)

שמור והוסף
סגור שמור והוסף
scroll back to top

bird banner

סגור ואל תציג יותר
? X לחץ כדי לצפות באוסף המהיר הכינו במהירות רשימת צמחים ! חדש! ניתן ליצור הצעת מחיר בקלות ובמהירות...

יש לסמן ב-V את הצמחים אותם הנך מעוניין להוסיף להזמנה

הוסף הכל לאוספים נקה הכל

לא ניתן לשמור צמחים נוספים!

ניתן להוסיף את הצמחים ברשימה המהירה לאחד האוספים, ואח"כ להמשיך את האוסף המהיר.

בחר אוסף אחד לשליחה במייל

שלח את האוסף שלי

סגור שלח