סה"כ 12 תוצאות נמצאו

בצל או פקעת, כיצד נבדיל בינהם?

פקעת היא מיקשה אחת כמו תפוח אדמה - בצל מורכב מגלדים או שיניים כמו בשום או בבצל למאכל שכולנו מכירים
הוסף לאוספים שלי

פרזיה - מה עושים עם הפקעות בקיץ?

הפקעות שתולות בעציצים ואדניות. כשהצמח מתיבש, אני מזיזה את העציץ עם הפקעות לאזור לא מושקה, לא עוקרת ולא מוציאה את הפקעות מהקרקע. לקראת העונה החדשה מדללת וטומנת בכלים נוספים.
יפה לוי
הוסף לאוספים שלי

מונברטיה וכסמנתה או קרוקוסמיה ? - מה ההבדלים בינהם.

מונברטיה או כסמנטה אומנם מאותה משפחה כמו הקרוקוסמיה אבל אלו צמחים שונים בעלי צורת פריחה שונה . המונברטיה גדלה בחורף ופורחת באביב בעוד הקרוקוסמיה נובטת באביב וגדלה לתוך הקיץ ופורחת בקיץ . צורת הפקעת של שתיהן שונה . לקרוקוסמיה פקעת בצורת כדור בעוד לכסמנתה פקעת שטוחה הדומה לפקעת הסיפן . הכסמנטה גבוהה יותר מהקרוקוסמיה ומופיעה ב-2 צבעים כתום וצהוב בעוד שלקרוקוסמיה יש מספר זנים כולל לוציפר המפורסם שהוא בעל גוון אדום.
אלי חדש
הוסף לאוספים שלי

הידעתם מה מקור השם נרקיס?

הידעתם מה מקור השם נרקיס?
הפרח קרוי על שמו של נרקיסוס. על פי המיתולוגיה היוונית נרקיסוס ראה יום אחד את בבואתו משתקפת במים והתאהב בדמותו. במקום מותו צמח פרח הנרקיס, שהוא פרח לבן וריחני. ומכאן שמו של הפרח נרקיס.
TO KEEP מיתולוגיה
הוסף לאוספים שלי

בצל או פקעת ? רשימה כדי שנזכור

בצל - יקינתון, נץ חלב, נרקיס, חצב, היפאסטרום/ אמריליס, יקינטון, ליליום / שושן, צבעוני, פרזיה

פקעת - כלנית, נורית, רקפת, כרכום, סיתוונית

הוסף לאוספים שלי

מה קורה לצבע של הפרזיה?

ניתן להשאיר את פקעות הפרזיה בקרקע, מומלץ ללא השקיה.
אך שימו לב - במהלך השנים - הפרזיות יהפכו לצהובות.
מעניין מדוע?
גן פורח צהוב, גאופיטים
הוסף לאוספים שלי

הנבטת זרעי היפאסטרום

אחת משיטות ההנבטה של זרעי היפאסטרום. קערה עם מים. כאשר הלקט הזרעים נפתח ואוספים את הזרעים השחורים יש למין אותם בגלל שלא כולם מפותחים כראוי. צריך למשש כל זרע ולודא שיש לו במרכזו עובי וגרעין.זרעים ללא גרעין במרכזם אינם טובים.
הוסף לאוספים שלי

בצל שאלוט

בצל מאכל קטן שנקרא שאלוט. בצל זה בעל טעם עדין ומיוחד ונחשב לתוספת נאותה למטבח . השאלוט בניגוד לבצל רגיל גדל בתקופת הקיץ ובחודש אפריל זה הזמן המתאים לטמון אותו. אפשר לרכוש בכל סופר. בנוסף בצל השאלוט אינו פורח והוא מתרבה על ידי יצירת מושבת בצלים סביבו . הוא מוציא עלים כמו בצל רגיל וניתן להשתמש בהם לסלט כמו בצל ירוק. בסוף הקיץ מוציאים מהאדמה. את הבצלים הגדולים יחסית מעבירים לשימוש במטבח ואת הקטנים שומרים במקום מאורר עד לאביב להטמנה מחדש. אפשר גם לטמון בעציץ, אדנית או באדמה. בהצלחה. כיצד נדע שהבצלים מוכנים למאכל? כאשר העלים מתחילים להתיבש . בדרך כלל בסוף הקיץ.
אלי חדש גן לצמחי מאכל, מרפא ותבלינים בצל, גן ירק, סלט
הוסף לאוספים שלי

טיפול בבצל נץ חלב

לאחר הפריחה נץ החלב יכנס לתרדמה... ממנה יקום רק בחורף. בתקופה זו מפסיקים את ההשקיה כדי שהבצלים לא ירקבו. ניתן לשמור את הבצלים באדמה ללא השקיה (מומלץ במצע העציץ ) , או לטמון בנסורת או קוקוס, במקום קריר, מאוורר ויבש. חוזרים להשקות שוב בחורף הבא, בתקופת הגשם הראשון.
תמי שרון נץ חלב
הוסף לאוספים שלי

יקינתון, האם לקרר את הפקעת לפני ההטמנה?

דעה אחת הינה - על מנת שהחלקים בבצל היקינתון יתמיינו לפריחה דרושה מנת קור . במידה והחורף קר תתקבל מנת קור זאת ותהיה פריחה .על מנת לא לסמוך על המזל נהוג לקרר את הבצלים במקרר בתא הירקות למשך 6 שבועות, דעה שניה - אני מגדלת יקינתונים באותן אדניות כבר שנים...הם מתרבים. בקצב שלהם. גאופיטים לא חייבים לפרוח כל שנה, יש שנים שהם משקיעים באיברים המוצנעים באדמה וברביה וגטטיבית...ויש שנים שהם הולכים על מיניות מתפרצת. אני לא מקררת, נותנת להם את הקצב שלהם ולא מתרגשת כשבשנה מסויימת לא פורח. כתבו - אלי חדש ושלי כהן.
הוסף לאוספים שלי

באיזה עומק נטמון פקעות ובצלים של גאופיטים

באופן עקרוני טומנים גאופיטים בעומק פי 3 מגובהם .כלומר מעל הגאופיט יש אדמה בגובה פי 2 מגובהו של הבצל או הפקעת. יש יוצאים מהכלל כמו אמריליס (היפאסטרום) שטומנים כאשר השליש העליון של הבצל מעל האדמה. גם רקפות נהוג לטמון כאשר רק שכבת אדמה קטנה מכסה את הפקעת. כתב: אלי חדש
אלי חדש
הוסף לאוספים שלי

קירור פקעות ובצלי הגאופיטים

צבעונים, יקינטונים וכרכומים יעדיפו קרור במגירת הירקות במקרר לתקופה של 45 יום . להחזיק בשקית הרשת בה הגיעו או בשקית ניר לא לעטוף בנילון . באזור ההר או באזורים קרים אפשר לותר על חלק מתקופת הקרור, כתב: אלי חדש
אלי חדש
הוסף לאוספים שלי
?לדפי הסברים באתר

הקימו ׳אוסף חדש׳

רשימת האוספים שלי

סמנו לאיזה אוספים להוסיף את הפריט. ("שמור והוסף" בגמר התהליך)

שמור והוסף
סגור שמור והוסף
scroll back to top

bird banner

סגור ואל תציג יותר
? X לחץ כדי לצפות באוסף המהיר הכינו במהירות רשימת צמחים ! חדש! ניתן ליצור הצעת מחיר בקלות ובמהירות...

יש לסמן ב-V את הצמחים אותם הנך מעוניין להוסיף להזמנה

הוסף הכל לאוספים נקה הכל

לא ניתן לשמור צמחים נוספים!

ניתן להוסיף את הצמחים ברשימה המהירה לאחד האוספים, ואח"כ להמשיך את האוסף המהיר.

בחר אוסף אחד לשליחה במייל

שלח את האוסף שלי

סגור שלח